maanantai 24. marraskuuta 2014

The Striking Serpent - Act two:



Suuri Silmä valmistelee Suurta Sotaa. Herrani Umbarissa ovat lähettäneet minut, Hashârin Drôzhnan, tasoittamaan tietä Etelän armeijalle ja valamaan Valkoisen Tornin lampaiden keskuuteen epätoivoa. Tänä yönä astun heidän leiriinsä ja katkaisen Dol Amrothin joutsenelta kaulan.


Alkuasetelma

A Blade in the Night:issa yksinäinen Hâsharin nimeltä Drôzhna tunkeutuu gondorilaisten leiriin yöllä murhatakseen Prinssi Imrahilin. Hyvä puoli koostuu vailla haarniskaa tai asettaan nukkuvasta Imrahilista sekä neljästä Dol Amrothlaisesta ja 20 gondorilaisesta, joista 12 miekalla ja kilvellä, 4 keihäällä ja kilvellä ja 4 jousella.
Kahdeksan gondorilaista partioi leiriä sentry-sääntöjen mukaisesti ja muut on sijoiteltu tasaisesti nukkumaan telttoihin. Jos hâsharin havaitaan tai tämä murhaa 14 cm päässä vartijasta, nämä voivat yrittää suorittaa hälytyksen (D6 4+). Tämä kutsuu muut vartijat ja teltoissa nukkujoita voi alkaa herättelemään (D6 4+). Drôzhnalla on priority ensimmäisellä kierroksella ja tämän haltiaviitta suojaa pimeyden turvin 8cm normaalin 14cm sijaan.
Voittaakseen Pahan täytyy murhata Imrahil ja paeta laudalta. Hyvän voitto on tämän estäminen ja tasapeli saavutetaan toisella tavoitteista.

Alkuasetelma tuntui meistä epäreilulta Drôzhnaa kohtaan, joten muokkasimme hieman sääntöjä; Drôzhna voi mennä sisään telttoihin mistä suunnasta tahansa. Täällä tämä on suojassa vartijoiden katseilta ja korvilta, paitsi jo epäonnistuu tappamaan heränneen soturin. Mitkään The Best of White Dwarfin "Fights in Harad"-lisäsäännöistä eivät tuntuneet sopivan tähän scenarioon.




Alkuasetelma

I kierros

Drôzhna: Vartijat kolisevat ja huohottavat yössä. Tämä huomaa vasta käteni, jolla suljen huudon huulille. Veri ropisee yöhön. Lasken velton haarniskan ääneti maahan.
Ensimmäinen priority Drôzhnalla. Haastaa ja tappaa vartijan lopulta "Bane of kings"-sääntönsä turvin.


1. kierros

II kierros

Drôzhna: Syöksyn kohti lähintä telttaa. Vauhtiani hidastamatta halkaisen seinän ja astun kankaan haavasta sisään. Kaksi nukkuvaa joutsensoturia. Tapan. Ei, isku jäi lyhyeksi.
Hyvällä priority. Drôzhna käyttää ainoan mahtinsa ja suorittaa Heroic March'in lähimpään telttaan. Haastaa nukkuvan dol amrothlaisen, muttei onnistu tappamaan tätä. Vartijat lähenevät vaihtelevalla menestyksellä. 

2. kierros. Teltta on nostettu syrjään taistelijoiden ja nukkujien tieltä.

III kierros

Drôzhna: Soturi on samassa pystyssä miekkaansa pidellen. Hashârinille on harvinainen onni kohdata urhea vastustaja jaloillaan ja valmiina. Kastan hänen haarniskansa punaiseksi ja lasken soturin takaisin kuorsaavan toverinsa viereen.
Hyvän priority. Dol amrothin soturi haastaa Drôzhnan. Hashârin voittaa ja tappaa. Vartija lähenevät.

3. kierros. Teltan sisältä.

IV kierros

Drôzhna: Yhtä vaivatta astun Joutsenprinssin telttaan. Tämä nukkuu kauniina ja kalpeana kuin haltia. Ei enää herää, kun veitselläni lasken elämän ulos ja myrkyn sisälle.

4. kierros. Imrahilin teltan sisällä

Pahan priority. Hashârin siirtyy Imrahilin telttaan ja tappaa tämän. Vartijat ovat miltei piirittäneet teltan.


4. kierros. Imrahilin teltan sisällä

V kierros

Drôzhna: Poistun leiristä kuten tulinkin. Vartijat laiduntavat jo lähempänä. Tuo huomasi minut.
Priority Pahalla. Hashârin aloittaa paon. Vartija havaitsee tämän.

5. kierros

VI kierros

Drôzhna: Huutaa hälytyksen. Miekkaansa heiluttaen juoksee suoraan teräni alle.
Priority Pahalla. Hashârinin havainnut vartija suorittaa hälytyksen, haastaa Drôzhnan ja kuolee taistelussa.

6. kierros

VII kierros

Drôzhna: Vartijat ovat ympärilläni. Karjuvat ja huitovat aseillaan  sokeasti. Yksi onnistuu koskettamaan minua.
Priority hyvällä. Hashârin piiritetään ja voitetaan, mutta tämä selviää haavasta käyttämällä yhden Kohtalon.

7. kierros

IIX kierros

Drôzhna: "Prinssi on murhattu!"gondorin lampaat määkivät heidän pässinsä joudettua teuraalle. Tulkaa, tulkaa! Minä autan teidät hänen luokseen!
Priority Hyvällä. Hashârin saarretaan, voitetaan, muttei onnistuta haavoittamaan.


8. kierros

IX kierros

Drôzhna: tikarini avaa tien leirin takaiseen pimeyteen.. ei. Heidän iskuissaan on jo enemmän päättäväisyyttä... Joutsenritarin kasvot ovat raivon vääristämät, tämä ohittaa suojukseni. Toinen miekka lävistää minut. Kolmas. Herrani Umbarissa... suoritin tehtäväni.
Priority pahalla. Hashârin heittää tikarin, mutta epäonnistuu. Tämä piiritetään ja voitetaan. Saa kaksi haavaa, joita ei onnistu välttämään Kohtaloilla. Drôzhna kuolee ja peli päättyy taspeliin.


9. kierros

Post scriptum

Hashârinin taito kuitenkin petti viimeisellä tehtävällään. Prinssi Imrahil selvisi hengissä vaikka kärsi monta päivää ja yötä ja näytti riutuneelta, kun pakon edessä vastoin hoitajiensa tahtoa nousi taas ratsunsa selkään. Hashârinin ruumis poltettiin samana yönä, eikä sen nuotion paikalla enää kasvanut mikään.
Jännittävä peli. Pelit joissa hiiviskellään sentry-säännöillä ennenkuin jumitutaan taistelemaan ovat aina hyviä. Kun Imrahilin tappaminen sujui niin helposti, mietitytti hetken, että teimmekö Drôzhnan liikkumisen liian helpoksi, mutta aika mahdototnta olisi ollut sekä taistella sisään leiriin, että sieltä ulos. Tasapeli.

Striking Serpent:
- Hyvä 1,5
- Paha 0,5